backgroundbackgroundbackgroundbackgroundbackgroundbackgroundbackground
Separator

Školní psycholog

Mgr. Andrea Morchová

 

Školní psycholožka poskytuje krizové intervence a poradenské služby žákům, rodičům

a pedagogům v oblastech výchovného působení, vzdělávacího procesu a osobnostního rozvoje. Výhodou školního psychologa je znalost prostředí dané školy a jeho dosažitelnost pro všechny zúčastněné, což mu umožňuje též podporovat celkové pozitivní klima na škole.

 

email:   morchova.andrea@benesovka.cz                tel.: 464 629 215

 

Pracovna: v přízemí v pravém křídle budovy, poslední dveře vpravo

 

 

PRACOVNÍ DOBA:

PONDĚLÍ                     8:00 - 13:00

ÚTERÝ                         8:15 - 12:15         

STŘEDA                      7:30 - 12:30

ČTVRTEK                    8:15 - 12:15          

PÁTEK                         8:00 - 12:00

ODPOLEDNE POUZE PRO OBJEDNANÉ !!!

 

KONZULTAČNÍ HODINY PRO RODIČE:

 

DLE DOMLUVY

 

Na konzultace je nutné objednat se předem – emailem nebo telefonicky.

 

Telefonické objednávky konzultací: nejlépe středa 8:15 – 9:00

 

Poradensko-psychologické služby pro žáky školy a jejich rodiče jsou bezplatné.

Samozřejmostí je důvěrnost. Školní psycholog je vázán mlčenlivostí a profesním etickým kodexem.

 

 

CO ŠKOLNÍ PSYCHOLOG NABÍZÍ?

 

  1. INDIVIDUÁLNÍ KONTAKT SE ŽÁKY
  • poskytuje poradenskou konzultaci dítěti, které ho samo vyhledá
  • poskytuje krizovou intervenci dítěti, které se ocitne v psychicky mimořádně náročné situaci
  • po domluvě s rodiči poskytuje dítěti pomoc v případě osobních, rodinných, výchovných či výukových obtíží - buď formou krátkodobé péče (3-5 konzultací) či dlouhodobější individuální péče (např. setkávání v průběhu celého pololetí)

 

S čím se mohou žáci na psychologa obracet?

  • když mají potíže ve vztazích se spolužáky nebo se necítí dobře ve třídě
  • když je trápí něco v rodině (vztahy s rodiči, sourozencem, rodičovské hádky, rozvod rodičů a pod.)
  • když mají problémy s učiteli nebo potíže při výuce
  • když si neví rady s domácí přípravou na vyučování a hledají, jakým způsobem se učit
  • když mají problémy s chováním nebo dodržováním školního řádu
  • když potřebují poradit s výběrem dalšího studia
  • když si potřebují jen popovídat nebo se s něčím svěřit

 

  1. PORADENSKÉ SLUŽBY RODIČůM

 

  • poskytuje poradenství při řešení výchovných, výukových, vztahových nebo osobnostních problemů dítěte
  • pomáhá při řešení rodinných problémů a akutních krizových situací
  • poskytuje poradenství v otázkách vhodné domácí přípravy dítěte na vyučování a při výběru optimálního učebního stylu
  • pomáhá v procesu rozhodování profesní orientace dítěte

 

  1. PRÁCE S TŘÍDNÍMI KOLEKTIVY, SPOLUPRÁCE S PEDAGOGY

 

  • provádí opatření k posílení pozitivní atmosféry ve třídách, diagnostikuje vztahy mezi žáky třídního kolektivu a dle potřeby realizuje vhodné intervenční programy (prevence šikany a jiných nežádoucích jevů v rámci skupiny)
  • může se podílet na vedení třídnických hodin ve spolupráci s třídními učiteli
  • na základě domluvy s vyučujícími může vést besedy s žáky zaměřené na témata primární a sekundární prevence
  • spolupracuje s učiteli při vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných
  • pomáhá s adaptací žáků 1. a 6. ročníků
  • pomáhá jako mediátor mezi žákem, rodiči a školou
  • poskytuje poradenství pedagogům při řešení výukových, výchovných nebo vztahových potíží žáků
  • pomáhá pedagogům při řešení akutní krize žáka
  • podporuje pedagogy v obtížných životních situacích v pracovním nebo osobním životě