backgroundbackgroundbackgroundbackgroundbackground
Separator

Třída 6.C

V týdnu od 12. května vyrazily třídy 6.B a 6.C na školu v přírodě do Tramtáryje u Horního Jelení. Trochu jsme se obávali počasí, ale nakonec nám přálo – v chatkách se dalo zatopit a pořádně jsme zmokli jen jednou, a to až poslední den.

Během pobytu jsme podnikli výlet do nedalekých Velin k roubenému kostelíku sv. Mikuláše. Jedním z vrcholů týdne byl celodenní výlet do Holic, kde jsme si v Africkém muzeu Dr. Emila Holuba rozšířili obzory o jeho cestách po Africe a o přírodě tohoto kontinentu.

V okolí Tramtáryje jsme se také vydováděli při hrách, soutěžích a sportovních aktivitách. Užili jsme si spoustu zábavy, pobyt v přírodě a společně strávený čas mimo školní lavice.

Do Tramtáryje bychom se rádi zase někdy vrátili – opravdu se nám tam líbilo!

IF, HM, PS

Žáci 6. C pomáhají přírodě smiley

třídní učitelka

Děkuji všem dětem, co se zapojily yes

HM.

Ve čtvrtek žáci 6. C navštívili vzdělávací centrum Sféru, kde se zapojili do kreativních workshopů a měli možnost se naučit něco nového mimo školní lavice.

Během programu Dřevo – Pixelart – vytvořili společný obraz skládající se ze dřevěných kostiček. V programu Textil – Z čeho se vyrábí tričko? se dozvěděli o historii trička, o světě módy a v závěru programu si vyzkoušeli, jaké to je být švadlenou na šicím stroji.

H. Mikolinová

Děti měly možnost prozkoumat otisk sloní stopy, mapu výskytu slonů, stravu, reálnou fotopast nebo se ponořit do interaktivní dotykové hry na téma soužití člověka s přírodou.

Prostřednictvím expozice si děti udělaly pohled na slony, jejich způsob života a roli v celém systému i vztah s člověkem.

H. Mikolinová.

     Zazářit, nebo jen si dokázat, že to zvládneme, můžeme nejen na sportovním poli. Nabízejí se i jiné možnosti! :) Třeba Mistrovství Benešovky v recitaci!  18. února 2025 mají žáci od druhých až do šestých tříd možnost poměřit své recitační dovednosti ve školním kole a možná objevit svůj skrytý talent. 

     Většina tříd si nejprve uspořádá třídní kola, kde si děti vyzkouší recitaci před spolužáky. Společně vyberou dva nejlepší zástupce, kteří budou mít možnost probojovat se na místa nejvyšší v rámci Benešovky a postoupit do dalšího - tentokrát již okresního kola. Zní to jako výzva? Pusťte se do ní. :)

 

          

 

Tipy pro úspěšnou recitaci:

- Vyberte si text, který vás baví – když vás osloví, vtáhnete i posluchače.

- Trénujte výslovnost a tempo – zkoušejte před zrcadlem, rodinou nebo i plyšákem.

- Nebojte se emocí – recitace není jen o slovech, ale i o prožitku.

- Dívejte se na publikum – udržení očního kontaktu dodává sílu i sebejistotu.

- Buďte originální – osobitý styl vás může odlišit a zaujmout.

 

     Tak co, jdete do toho? Přijďte si užít soutěž plnou básniček, prózy, možná i trémy a především odvahy a zcela jistě i skvělých výkonů. Těšíme se na vás!

 

Zdena Jírková, Jana Secká, Lenka Klepalová a Michaela Doubravová

V čtvrtek jsme se třídou 6. C navštívíli Ekocentrum Paletu. Po milém úvodu nás čekal první úkol a to zamyslet se nad tím, jestli jsme někdy lesům ublížili. Dále pak jsme hledali chyby v obrázku, který souvisel s lesem. V polovině programu jsme měli skupinový úkol, který spočíval ve společném nabrání vody pomocí misky, která visela na provázcích. Na závěr programu jsme si povídali o živlech a o škůdcích.

Pomozte nám připomenout hrdiny, kteří bojovali za naši svobodu, a získat prostředky na jejich podporu a zachování příběhů prostřednictvím Paměti národa, jejíž databáze a workshopů využíváme ve výuce moderních dějin. Je tu podzim a to znamená, že se blíží každoroční sbírka ke Dni válečných veteránů společnosti Post bellum/Paměť národa. Po celý měsíc budou po celé zemi i na naší škole k dostání červené květy máků, které si připínáme na klopu jako symbol úcty k hrdinům. Jako každý rok bude kasička s máky po celý listopad umístěna v 1.patře v kabinetu pí. uč. Schoberové a pí. uč. Vodákové. Doporučená částka za květ máku je 50,- Kč. Děkujeme předem za Vaše příspěvky! Irena Schoberová

Výstava žákům nabídla širokou škálu interaktivních exponátů, které umožnili porovnat své schopnosti s vybranými zvířaty. Nejvíce se žákům líbil trenažer na měření rychlosti běhu, zjišťování délky skoku a měření velikosti zorného úhlu člověka.

H. Mikolinová.