Mgr. Andrea Morchová
Školní psycholožka poskytuje krizové intervence a poradenské služby žákům, rodičům
a pedagogům v oblastech výchovného působení, vzdělávacího procesu a osobnostního rozvoje. Výhodou školního psychologa je znalost prostředí dané školy a jeho dosažitelnost pro všechny zúčastněné, což mu umožňuje též podporovat celkové pozitivní klima na škole.
email: morchova.andrea@benesovka.cz
tel.: 464 629 215, 739 410 523 (mimo pracovní dobu jen v krizových situacích)
Pracovna: v přízemí v pravém křídle budovy, poslední dveře vpravo
PRACOVNÍ DOBA:
PONDĚLÍ 8:00 - 13:00
ÚTERÝ 8:15 - 12:15
STŘEDA 7:30 - 12:30
ČTVRTEK 8:15 - 12:15
PÁTEK 8:00 - 12:00
ODPOLEDNE POUZE PRO OBJEDNANÉ !!!
KONZULTAČNÍ HODINY PRO RODIČE:
DLE DOMLUVY
Na konzultace je nutné objednat se předem – emailem nebo telefonicky.
Telefonické objednávky konzultací: nejlépe středa 8:15 – 9:00
Poradensko-psychologické služby pro žáky školy a jejich rodiče jsou bezplatné.
Samozřejmostí je důvěrnost. Školní psycholog je vázán mlčenlivostí a profesním etickým kodexem.
CO ŠKOLNÍ PSYCHOLOG NABÍZÍ?
-
INDIVIDUÁLNÍ KONTAKT SE ŽÁKY
-
poskytuje poradenskou konzultaci dítěti, které ho samo vyhledá
-
poskytuje krizovou intervenci dítěti, které se ocitne v psychicky mimořádně náročné situaci
-
po domluvě s rodiči poskytuje dítěti pomoc v případě osobních, rodinných, výchovných či výukových obtíží - buď formou krátkodobé péče (3-5 konzultací) či dlouhodobější individuální péče (např. setkávání v průběhu celého pololetí)
S čím se mohou žáci na psychologa obracet?
-
když mají potíže ve vztazích se spolužáky nebo se necítí dobře ve třídě
-
když je trápí něco v rodině (vztahy s rodiči, sourozencem, rodičovské hádky, rozvod rodičů a pod.)
-
když mají problémy s učiteli nebo potíže při výuce
-
když si neví rady s domácí přípravou na vyučování a hledají, jakým způsobem se učit
-
když mají problémy s chováním nebo dodržováním školního řádu
-
když potřebují poradit s výběrem dalšího studia
-
když si potřebují jen popovídat nebo se s něčím svěřit
-
PORADENSKÉ SLUŽBY RODIČůM
-
poskytuje poradenství při řešení výchovných, výukových, vztahových nebo osobnostních problemů dítěte
-
pomáhá při řešení rodinných problémů a akutních krizových situací
-
poskytuje poradenství v otázkách vhodné domácí přípravy dítěte na vyučování a při výběru optimálního učebního stylu
-
pomáhá v procesu rozhodování profesní orientace dítěte
-
PRÁCE S TŘÍDNÍMI KOLEKTIVY, SPOLUPRÁCE S PEDAGOGY
-
provádí opatření k posílení pozitivní atmosféry ve třídách, diagnostikuje vztahy mezi žáky třídního kolektivu a dle potřeby realizuje vhodné intervenční programy (prevence šikany a jiných nežádoucích jevů v rámci skupiny)
-
může se podílet na vedení třídnických hodin ve spolupráci s třídními učiteli
-
na základě domluvy s vyučujícími může vést besedy s žáky zaměřené na témata primární a sekundární prevence
-
spolupracuje s učiteli při vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných
-
pomáhá s adaptací žáků 1. a 6. ročníků
-
pomáhá jako mediátor mezi žákem, rodiči a školou
-
poskytuje poradenství pedagogům při řešení výukových, výchovných nebo vztahových potíží žáků
-
pomáhá pedagogům při řešení akutní krize žáka
-
podporuje pedagogy v obtížných životních situacích v pracovním nebo osobním životě