Vážení rodiče, ahoj děti.
Bohužel se 2.11. nesejdeme a budu dál zadávat úkoly přes stránky třídy a každý den se spojíme přes aplikaci Teams .
Výuka začne v úterý 3.11., avšak mi se zkušebně opět spojíme již v pondělí 2.11. v 10,00 hod.
Rozvrh bude následující : pondělí /9.11./ 9,00 - 9,40 M 10,00 - 10,40 Čj
úterý Čj Aj
středa M Vl
čtvrtek Čj Př
pátek M Aj
Vypracované pracovní listy z minula si vyzvednu před školou v pátek 6.11. mezi 13,00 - 14,00 hod. a zároveň
Vám předám prac. listy na další období. / přineste i Aj/
Jinak Vám budu k dispozici na telefonu
A nyní již slíbené úkoly :
Čj - uč. str. 30 - 32, do Čj - Š str. 30 cv.3, str. 31 cv. 2
do Čj - D str. 32 cv. 3, 4
do procvičování str. 31 cv. 3 a,b
PS - str. 25, 26
M - uč. str. 38 cv. 23 / posledních 5 příkladů do M - D/
str. 38 cv.29 / prvních 6 příkladů do M - Š, cv. 30 ústně, cv. 31 do procvičování
str. 40 cv. 2 do M - Š, cv. 3 ústně, cv.4, 5, 6 do procvičování
PS - str. 14 cv. 7 - 11
Vl - str.23, 24 uč. přečíst , PS str. 14
zápis do sešitu :
ORIENTACE V KRAJINĚ
V krajině se orientujeme podle světových stran.
Hlavní světové strany: sever - S
jih- J
východ - V
západ - Z
Vedlejší světové strany: severozápad - SZ
severovýchod – SV
jihozápad – JZ
jihovýchod - JV
ZPŮSOBY ORIENTACE V KRAJINĚ
V krajině určíme světové strany:
1. pomocí kompasu nebo buzoly – směrová růžice a magnetické střelka
Magnetická střelka ukazuje vždy k severu.
GPS navigace – využívá družicový signál.
2. podle přírodních úkazů
POVRCH KRAJINY
Výšku krajiny měříme v metrech. Porovnáváme ji s hladinou moře, proto jí říkáme nadmořská výška.
Podle nadmořské výšky dělíme krajinu:
1. nížiny – krajina s nadmořskou výškou do 200 m
2. vysočiny – krajina s nadmořskou výškou nad 200 m
Nížina je vždy rovinatá. Ostatní krajina se podle výškových rozdílů člení na rovinu, pahorkatinu, vrchovinu a hornatinu (hory).
Př - uč. str. 11, 12 přečíst + zápis do sešitu
HOUBY
- tvoří samostatnou skupinu - neobsahují zelené barvivo - vyživují se rozkladem odumřelých těl rostlin a živočichů - přijímají živiny z kořenů rostlin - rozmnožují se výtrusy
Dělí se na : JEDLÉ hřib smrkový, bedla NEJEDLÉ hřib žlučník JEDOVATÉ muchomůrka červená, zelená obr. str. 9 překreslit + popsat hřib smrkový, muchomůrka červená
ROSTLINY
Společné znaky - vyživují se a vylučují kyslík, vodu - dýchají - reagují na změny prostředí / usychají, padají listy, zavírají květy .../ - pohybují se / zavírají, otevírají květy, otáčí se za světlem - rostou a vyvíjejí se - rozmnožují se / semeny, cibulemi, hlízami/
FOTOSYNTÉZA - hlavní způsob výživy rostlin
obr. str. 12 + popis
Hezký zbytek víkendu a v pondělí na slyšenou. A hlavně pevné zdraví Jana Secká
V úterý 25. června se konal již tradiční florbalový turnaj, kterým jsme si zpestřili závěr...
Ve čtvrtek 20. června 2024 se v Historickém sále pardubické radnice uskutečnilo slavnostní...
Každoroční pasování prvňáčků na čtenáře proběhlo tentokrát v prostorách jídelny naší školy,...
Základní škola Pardubice,
Benešovo náměstí 590
adresa:
Benešovo náměstí 590
Pardubice, 530 02
IČO: 60158999
Zřizovatel: Statutární město Pardubice
Datová schránka: gvnhki9
Kancelář školy: 464 629 210, 775 056 070
Ředitelna: 464 629 213, 603 726 653
E-mail: skola@benesovka.cz