backgroundbackgroundbackgroundbackgroundbackground
Separator

Zhodnocení měsíce září

02.10.2017

Vážení rodiče,

tento měsíc byl spíše rozjezdovým měsícem. Děti byly myšlenkami zpočátku na prázdninách, pak na soustředění a než jsme se ve škole trošku rozkoukali, je říjen.

Končíme rozjezd a začínáme naplno! Dvě třetiny dětí už začaly, pevně věřím, že zbytek se urychleně přidá. Číst umíme od loňska, ale stále platí pravidelně denně nejméně 10 - 15 minut číst cokoli. Ve škole potřebujeme čtení v každé hodině, děti to vědí. Během září si měly děti do školy přinést  prázdninový deníček /kdo chtě/l a knihu, kterou čtou /všichni/, nebo již přečetly aby nás s ní seznámily. Prázdninové deníčky jsou velmi povedené a je jich dost, ale bohužel, slabá polovina dětí si žádnou knížku  nepřinesla. Mají poslední šanci tuto středu. V češtině probíráme abecedu, kterou známe z loňska, zatím jsme zopakovali všechny tvary písmen a učíme se podle ní  řadít písmena, slabiky i slova. I nadále procvičujeme odpovídání celou větou i vyhledávání odpovědí v textu.

V matematice jsme se seznámili s číselnou řadou do sta, určujeme desítky a jednotky, počítáme  s celými desítkami  a řešíme slovní úlohy. Někteří jedinci však ještě bojují s pojmy před, za, pod a nad dokonce pletou plus a mínus nebo znaky větší a menší. Věřím, že se jim paměť brzy vrátí, protože to uměli všichni. Stále procvičujeme sčítání i odčítání s přechodem desítky do dvaceti. Máme příklady ve fólii a vždy si mají děti na fólii napsat do kdy mají být příklady vypočítané.

V prvouce jsme probrali téma škola a doprava, předem hlášené opakování z pracovního sešitu si někteří zopakují. Značky, které jsou v učebnici, by měly děti dokázat přiřadit ke správnému názvu. Trénujeme to i ve třídě.

V angličtině nám přibyde psaní tiskacím písmem, ale pouze pro seznámení se slovíčky, aby si děti uvědomily ,že anglicky se jinak píše a jinak čte. Tento týden si budeme zakládat sešit,kam si budeme lepit slovíčka a pracovní listy. Jinak platí vše ústně jako loni. Děti by měly z loňska znát číslovky do 10, základní barvy, pozdravy, umět se představit a poděkovat. Vše budeme opakovat a rozšíříme slovní zásobu o nové fráze, slovíčka i písničky.

I nadále platí komunikace přes notýsek a záznamníček.  Domácí úkoly si děti označují v pracovních sešitech stejně jako loni - červeným puntíkem. I tak mnozí domácí úlohu vypracovanou nemají. Je potřeba, aby si sešity denně dětii doma prošly a připravily si aktovku dle rozvrhu. Pokud bude úkol z učebnice, bude zapsáno v domácím sešitě nebo v záznamníčku. Učebnici z ČJ  si nechávají děti doma a donesou pouze na pokyn /bude v notýsku/. Čítanku si nosí na středu a pátek, ostatní dle rozvrhu. Děti se mají každý den pochlubit co se naučily a vy máte kontrolu. Pokud vám dítě řekne, že žádný úkol nemá, nechte si ukázat sešity. Každopádně má čtení, což není ani úkol. 

Chválím za plavání - někteří se o hodně zlepšili!

Věřím, že druhou třídu s důsledným přístupem hravě zvládneme.

                                    Zuzana Stříteská