Vážení rodiče,
tento měsíc byl spíše rozjezdovým měsícem. Děti byly myšlenkami zpočátku na prázdninách, pak na soustředění a než jsme se ve škole trošku rozkoukali, je říjen.
Končíme rozjezd a začínáme naplno! Dvě třetiny dětí už začaly, pevně věřím, že zbytek se urychleně přidá. Číst umíme od loňska, ale stále platí pravidelně denně nejméně 10 - 15 minut číst cokoli. Ve škole potřebujeme čtení v každé hodině, děti to vědí. Během září si měly děti do školy přinést prázdninový deníček /kdo chtě/l a knihu, kterou čtou /všichni/, nebo již přečetly aby nás s ní seznámily. Prázdninové deníčky jsou velmi povedené a je jich dost, ale bohužel, slabá polovina dětí si žádnou knížku nepřinesla. Mají poslední šanci tuto středu. V češtině probíráme abecedu, kterou známe z loňska, zatím jsme zopakovali všechny tvary písmen a učíme se podle ní řadít písmena, slabiky i slova. I nadále procvičujeme odpovídání celou větou i vyhledávání odpovědí v textu.
V matematice jsme se seznámili s číselnou řadou do sta, určujeme desítky a jednotky, počítáme s celými desítkami a řešíme slovní úlohy. Někteří jedinci však ještě bojují s pojmy před, za, pod a nad dokonce pletou plus a mínus nebo znaky větší a menší. Věřím, že se jim paměť brzy vrátí, protože to uměli všichni. Stále procvičujeme sčítání i odčítání s přechodem desítky do dvaceti. Máme příklady ve fólii a vždy si mají děti na fólii napsat do kdy mají být příklady vypočítané.
V prvouce jsme probrali téma škola a doprava, předem hlášené opakování z pracovního sešitu si někteří zopakují. Značky, které jsou v učebnici, by měly děti dokázat přiřadit ke správnému názvu. Trénujeme to i ve třídě.
V angličtině nám přibyde psaní tiskacím písmem, ale pouze pro seznámení se slovíčky, aby si děti uvědomily ,že anglicky se jinak píše a jinak čte. Tento týden si budeme zakládat sešit,kam si budeme lepit slovíčka a pracovní listy. Jinak platí vše ústně jako loni. Děti by měly z loňska znát číslovky do 10, základní barvy, pozdravy, umět se představit a poděkovat. Vše budeme opakovat a rozšíříme slovní zásobu o nové fráze, slovíčka i písničky.
I nadále platí komunikace přes notýsek a záznamníček. Domácí úkoly si děti označují v pracovních sešitech stejně jako loni - červeným puntíkem. I tak mnozí domácí úlohu vypracovanou nemají. Je potřeba, aby si sešity denně dětii doma prošly a připravily si aktovku dle rozvrhu. Pokud bude úkol z učebnice, bude zapsáno v domácím sešitě nebo v záznamníčku. Učebnici z ČJ si nechávají děti doma a donesou pouze na pokyn /bude v notýsku/. Čítanku si nosí na středu a pátek, ostatní dle rozvrhu. Děti se mají každý den pochlubit co se naučily a vy máte kontrolu. Pokud vám dítě řekne, že žádný úkol nemá, nechte si ukázat sešity. Každopádně má čtení, což není ani úkol.
Chválím za plavání - někteří se o hodně zlepšili!
Věřím, že druhou třídu s důsledným přístupem hravě zvládneme.
Zuzana Stříteská
V pátek 22.11.2024 jsme se poprvé jako škola účastnili soutěže Náboj junior na Gymnáziu...
Dne 20. 11. 2024 se na ZŠ Závodu míru uskutečnila jako každoročně přehlídka rétorických...
Dnes se v 50 m plaveckém bazénu konaly závody základních i středních škol.
...
Základní škola Pardubice,
Benešovo náměstí 590
adresa:
Benešovo náměstí 590
Pardubice, 530 02
IČO: 60158999
Zřizovatel: Statutární město Pardubice
Datová schránka: gvnhki9
Kancelář školy: 464 629 210, 775 056 070
Ředitelna: 464 629 213, 603 726 653
E-mail: skola@benesovka.cz