Mám z vás obrovskou radost! Včerejší panáčci z odpadových materiálů jsou úžasní! :) A chodily mi k nim i legrační popisky, jako třeba tento: "Posíláme recyklomana. Panáček bydlí ve žlutém kontejneru a má jméno Homer - čti Houmr. Je to dobrý plavec. Ne a ne se potopit." :) I další originály mají svá jména, jako třeba Plasťák nebo Šimon Mimoň... zřejmě pojmenován po tvůrci, jak už to u dobrých značek bývá. :)
I veselé planetky Země se vám vydařily. Dali jste si práci a vyhledali si barvy duhy. Víte, jak je jednoduše umět zpaměti? Pomocí mnemotechnických pomůcek. To jsou slova, věty, někdy i verše nebo přirovnání, která nám pomohou něco si zapamatovat. Ještě než jsme byli školáci, věděli jsme, že jednička vypadá jako bič, dvojka jako labuť a trojka jako letící ptáček. Pak jsme použili slovo BEDNA na rozeznání písmena B a D. Nebo před nedávnem u obojetných souhlásek... "be,fe,le,me, pes se veze". :) Tak to je přesně ono!
Jak si tedy zapamatujete základní - nejviditelnější barvy duhy? Třeba podle věty: Červená opice žrala zelený meloun indickému fakírovi.
ČERvená - ČERvená
Opice - Oranžová
Žrala - Žlutá
Zelený - Zelená
Meloun - Modrá
Indickému - Indigo (tmavě modrá)
Fakýrovi - Fialová
Mnemotechnických pomocníků "na duhu" je víc... tak třeba: Čermák oznámil, že zítra máme fyziku. Číňan obličeje žlutého zamával modrým fáborem. Češi obvykle žijí z mála financí. :) Takovéhle legrácky pomáhají naši paměti a budeme je využívat i my ve škole. Dneska ale ještě ne! :)
Začneme MIMIHÁDANKOU . Včerejší mimčo byl Sam U. I dnešní miminko je focené v létě, ale nevím, zda byla bedýnka použita jen na uskladnění nezbedného batolete nebo i jako vozítko. :) Tak kdopak je na dnešní fotografii? Já "kouknu a vidím". :) Co vy? Jsem zvědavá na vaše tipy.
Úkoly na páteční vyučování jsou nachystané a už i zvoní na první hodinu! :) Dnes nás čeká opět jedna novinka. :) Denní plán máte v souborech zde.
UčíTelka - kromě vysílání pro nás se můžete alespoň koutkem oka podívat i na třeťáky - určitě to bude zajímavé :)
– 9:35 – druháčci - Zjišťujeme obvod útvarů ( budeme potřebovat: krejčovský metr nebo pravítko a provázek, 16 fixů, velkého plyšáka, tužku, papír a pracovní list ze souborů)
- 10:10 - třeťáci - Hledáme k úloze více řečení (budeme potřebovat: tužku a papír)
1. hodina: TĚLESNÁ VÝCHOVA
- rozběhejte se po zahradě 5x od plotu k plotu na délku tam a zpět nebo vyběhněte 5x schodiště nahoru a dolů :)
- pořádně se rozcvičte od hlavy až k patě! A nezapomeňte se i protáhnout. :)
- pusťte si písničku a po celou dobu dělejte oblíbené "angličáky" - i s poctivým klikem! :)
- máte hotovo? Tak jdeme na gymnastiku! :) Udělejte si dvacet kotoulů vpřed a dvacet vzad (pozor na hlavu!) a až se rozmotáte, tak se protáhněte. Vyhlašuji soutěž o nejhlubší předklon s nataženými koleny! :) Někteří máte tedy co trénovat. :)
2. hodina: ČESKÝ JAZYK
- naučila jsem zase něco nového a podělím se o to s vámi :) DIKTÁT :) - najdete ho v odkaze i s instrukcemi :)
https://www.liveworksheets.com/ul273542ys
- stále procvičujeme slovní druhy: zopakujte (nebo doučte) se básničku
- vyjmenujte všech deset slovních druhů a zkuste si u těch již známých říct, co znamenají a přidejte nějaký příklad
- v pracovním sešitě si vypracujeme zbytek strany 31 a strana 32 čeká celá na vás! :)
- někteří z vás ještě nezkusili Kahoot! Tak šupito presto! :)
https://kahoot.it/challenge/02936395?challenge-id=68e6205c-43aa-4be4-bbf7-0dd6fe3d340d_1587420568731
- online si procvičíme řazení slov podle abecedy:
https://www.gramar.in/cs/test.php?g_idt=5ea23f2271568
https://www.gramar.in/cs/test.php?g_idt=5ea22b8f20146
3. hodina: PRVOUKA
- dnes se dozvíme něco nového a zaměříme se na domácí ptáky
- přečtěte si učebnici na stranách 55 a 56
- našla jem pro vás pár odkazů, tak na ně koukněte:
- v pracovním sešitě si vypracujte stranu 62
4. hodina: ČESKÝ JAZYK – ČTENÍ + PSANÍ
- krasopsaní v písance na straně 26 :)
- vezměte si opět svou knížku a kus si z ní přečtěte (20 min.)
- dnes bych chtěla, abyste si vybrali nějakou vedlejší postavu (nebo může být i předmět) a zkusili vyprávět příběh z knížky z jejich pohledu. Už se těším, co se dozvím... Tak na větách nešetřete. :))) Můžete nakreslit i obrázek
5. hodina: OBĚD
- znáte druhy příborů? Prostřete a rozložte příbor i s lžičkou na dezert přesně podle etikety :) Zkuste si vše potřebné vyhledat na internetu. :)
- po obídku uvařte dospělákům kafíčko a dejte jim sladkou pusu :) Můžete přidat i hřejivé slovo a donést něco dobrého na zub! :)
6. hodina: PLAVÁNÍ
- na suchu už jsme plavali :), tak se zase vrátíme do vany
- s paní trenérkou si zkuste dýchání - obzvlášť to řvaní pod vodou bude zábava! :)))
- můžete si znovu zkusit překonat sami sebe a změřit si čas, který vydržíte pod vodou se zadrženým dechem :)
A opět tradiční páteční otázka na závěr: Kdo jde po plavání a kdo až z drůži? :)
DOBROVOLNÉ ÚKOLY PRO PŘÍŠERKY:
- hádat jména vás baví, tak přidávám další jméno k rozluštění. Včera jste uhádli Toma Ma. :)
Tak a to je z úkolů pro tento týden všechno. :) Zase to uteklo neuvěřitelným fofrem. V podvečer se opět od 18:00 hod. potkáme na skypu. Moc se na vás těším! Mějte se do té doby krásně! Mám vás ráda!
Michaela Doubravová - úča z áčka :)
Základní škola Pardubice,
Benešovo náměstí 590
adresa:
Benešovo náměstí 590
Pardubice, 530 02
IČO: 60158999
Zřizovatel: Statutární město Pardubice
Datová schránka: gvnhki9
Kancelář školy: 464 629 210, 775 056 070
Ředitelna: 464 629 213, 603 726 653
E-mail: skola@benesovka.cz